Wie zijn wij?

De Protestantse gemeente te Drunen is vóór alles een christelijke kerk. Dat betekent dat Jezus Christus de basis is.

Zijn kruisdood en opstanding zijn voor onze gemeente geen lege frase, maar vormen de bron voor leven en vergeving.

De gemeente kent een zekere verscheidenheid in stromingen en culturen. Daaruit is in de loop van de decennia een eigen cultuur gegroeid die gekenmerkt wordt door:

• verbondenheid in ons geloof,
  • vrijheid om dat in te vullen zonder controle en verplichting,
  • warme betrokkenheid bij elkaar,
  • waardering voor eigen inbreng,
  • respect voor verschillen.

Onze gemeente staat open voor iedereen, ongeacht welke achtergrond. Wijdekerk is een initiatief van een groep christenen, die zelf LHBT'er zijn (lesbisch, homo- of biseksueel, transgender), of nauw betrokken zijn bij LHBT'ers. Met de vermelding op hun website worden wij herkend als gemeente waar LHBT'ers als volwaardig worden geaccepteerd.